Παρασκευή 30 Μαΐου 2008

Πολιτικός γάμος ομοφυλοφίλων

Διαβάζοντας εδώ και εδώ βλέπουμε ότι επιτέλους κάτι κινείται στο θέμα της τέλεσης γάμων ομοφυλοφίλων στην Ελλάδα. Βεβαίως υπάρχουν και κάποιοι που αντιδρούν. Και αυτοί οι κάποιοι είναι εκπρόσωποι του επίσημου κράτους.
Ο κύριος Σανιδάς με το έγγραφό του ζητά "να τηρηθούν τα νόμιμα", δηλαδή να προετοιμαστεί μια ποινική δίωξη εναντίον του Δημάρχου Τήλου και όσων ενδεχομένως θελήσουν να ακολουθήσουν το παράδειγμά του και αποδεχτούν την τέλεση γάμων ομόφυλων ζευγαριών.

Έτσι λοιπόν πέφτουν οι μάσκες. Η επίσημη πολιτεία, μετά από μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία και ένα σχέδιο νόμου για την ελεύθερη συμβίωση, δείχνει τα δόντια της. Καταφεύγει μετά προφανώς από πιέσεις της Εκκλησίας, στο τελευταίο της όπλο, τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία. Με την απειλή ποινικών διώξεων ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, προφανώς σε αγαστή σύμπνοια με κάποια κλιμάκια της κυβέρνησης, επιχειρεί να σταματήσει το ογκούμενο κύμα ομόφυλων ζευγαριών που ζητούν να επισημοποιήσουν τη σχέση τους.

Και είναι σαφές το γιατί. Η θεσμοθέτηση της ισότητας και ισονομίας για τα ομόφυλα ζευγάρια είναι η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στο οικογενειακό δίκαιο που έγινε στην Ελλάδα από την εποχή της καθιέρωσης του πολιτικού γάμου το 1982 και φυσιολογικά προκαλεί αντιδράσεις από αυτούς που πλήττονται, κυρίως την Εκκλησία. Και, όπως και τότε, έτσι και σήμερα, αυτή η μεταρρύθμιση μάς έρχεται από τις Βρυξέλλες. Τα Ευρωπαϊκά σύμμαχα κράτη εδώ και χρόνια, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, έχουν καθιερώσει το σύμφωνο συμβίωσης και τα περισσότερα έχουν προχωρήσει επεκτείνοντάς το στα ομόφυλα ζευγάρια.

Το 1982 ο Ανδρέας Παπανδρέου, στην πρώτη του διακυβέρνηση, καθιέρωσε τον πολιτικό γάμο. Για μια κοινωνία υπερσυντηρητική στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπου όλα τα τρώει η μαρμάγκα του κουκουλώματος και του στρουθοκαμηλισμού, όπως η δική μας, ήταν αυτή μια τεράστια μεταρρύθμιση. Και από ό,τι λέγεται, αυτή η μεταρρύθμιση, μαζί και με την μεταρρύθμιση για την απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης διαζυγίου, έγιναν γιατί τον βόλευαν. Θυμόμαστε με ποιο τρόπο χώρισε από τη γυναίκα του και παντρεύτηκε τη Δήμητρα Λιάνη. Έστω κι έτσι, αυτή η μεταρρύθμιση ήταν μια μεγάλη τομή.

Όμως έγινε μισή. Η παράκαμψη της Εκκλησίας και των αξιώσεών της να είναι η μόνη που θα τελεί τους γάμους (εμ βέβαια, δεν ήταν χαζοί να χάσουν το μονοπώλιο και τις οικονομικές απολαβές που τους απέφερε), προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις. Και υπό το βάρος αυτών των αντιδράσεων και του πολιτικού κόστους, ο Παπανδρέου υποχώρησε. Και αυτή η μεταρρύθμιση έφτασε μέχρι εκεί που τον εξυπηρετούσε.


Και σήμερα λοιπόν επιχειρείται το ίδιο. Κάποιοι, ίσως και μέσα στην κυβέρνηση, θα επωφεληθούν από το νέο νόμο. Όμως η Εκκλησία και οι κύκλοι του σκοταδισμού στην Ελληνική κοινωνία, που από ό,τι φαίνεται έχουν μεγάλο έρεισμα στη Δικαιοσύνη, όπως δείχνει η σπουδή του διορισμένου από την κυβέρνηση κυρίου Σανιδά, αλλά και άλλες ενέργειες που έχουν εκθέσει τη χώρα μας διεθνώς και την έχουν κάνει περίγελω όπως αυτή εδώ, δεν το έχουν σκοπό να παραδοθούν αμαχητί.


Το ίδιο όμως θα κάνουμε και εμείς οι ομοφυλόφιλοι αλλά και όσοι δημοκρατικοί πολίτες πιστεύουμε στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Καλώ λοιπόν όλους εσάς που είστε ενεργοί πολίτες και επιθυμείτε να συμμετάσχετε σε έναν δημόσιο διάλογο μέσα από αυτό εδώ το blog, αλλά και από όπου αλλού, με σκοπό να συντονίσουμε τις ενέργειές μας για να αντιδράσουμε στο σκοταδισμό και το πισωγύρισμα που επιχειρείται.

16 σχόλια:

divine mitsakos είπε...

opws eides ebala ki egw ena post antistoixo, dexomai na enwsoume dynameis, fwnes, otidipote
--
den exw kati allo na prosthesw mesa apo to comment ayto, para mono tin orgi mou kai tin prothesi summetoxis se kati organwmeno
--
as eimaste se epikoinwnia mesa apo to blog, tha koitazw gia na dw ti tha ginei
--
menw standby loipon, kai prothymos na akoystw, mazi sas

Yellow Kid είπε...

Ναι το διαβασα και εγω στην επικεφαλίδα καποιας εφημεριδας και χαρηκα. Σκέφτηκα οτι αργα μεν αλλά σταθερα, προχωράμε.
Φυσικά και θα υπαρξουν αντιδράσεις (απο καθαρη υποκρισία ή στρουθοκαμηλισμο), όπως υπήρξαν και με τον πολιτικό γαμο που πολύ σωστα λες, όπως υπήρξαν πάντα σε πράγματα που αλλάξανε καποιες δομες.
Η Γη δεν ειναι τελικα επίπεδη, ο ανθρωπος δεν καταγεται απο τον Αδαμ και την Ευα και η τρέλα δεν είναι Έργο του διαβόλου!

Τα δικαιώματα των gay πρέπει να πάψουν να αφορουν μόνο αυτούς, αλλα όλους μας γιατι είναι ανθρώπινα.

Lucha Libre είπε...

Στη χώρα που λογοκρίνονται εκθέσεις τέχνης, που καταδικάζονται σχεδιαστές κόμικς, που κάνουμε μάθημα στα παιδιά κάτω από εικόνες βλοσυρών αγίων...στην τηλεορασόχωρα των Τσάκαλων, των Πλευρογεωργιάδηδων, των Αυτιάδων...
εεε, και πολύ άργησε ο κύριος Σ. να λάβει τα μέτρα του για την προστασία των χρηστών ηθών.
Μακάρι να βρεθεί έστω ένας αιρετός σαν τον δήμ.Τήλου που να είναι διατεθειμένος να συνεχίσει, (και να μην τα μαζέψει μετά απ΄το φόβο του περίφημου πολιτικού κόστους)ανεξάρτητα απ΄τις βρώμικες πιέσεις που άρχισαν ήδη να ασκούνται.
Για άλλη μια φορά θα χρειαστεί μάχη για τα αυτονόητα.
Που θα πάει, θα καταφέρουμε να προχωρήσουμε πιο μπροστά σαν άνθρωποι. Σ΄ένα κόσμο που δε θα μπαίνουν οι εισαγγελείς στις καρδιές, στα κρεβάτια και στα μυαλά μας για να μας υπαγορεύουν τι θα κάνουμε.

hnioxos είπε...

@divine:
Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο, θα έχω και εγώ το νου μου. Είμαι διατεθειμένος να βοηθήσω με όποιο τρόπο

hnioxos είπε...

@yellow kid:
Είναι αλήθεια ότι προχωράμε, αλλά προχωράμε γιατί το θέλουμε. Αν δεν υπάρχουμε όλοι εμείς σε εγρήγορση να περιφρουρήσουμε τις κατακτήσεις μας και να απαιτήσουμε πρόοδο, δε νομίζω ότι πραγματικά θα προχωρήσουμε. Με την έννοια ότι τίποτα δε χαρίζεται, κατακτιέται και μπορεί να το πάρουν πίσω την όποια στιγμή τους βολεύει. Για παράδειγμα το οκτάωρο και η κοινωνική ασφάλιση. Είναι κι αυτό ένα ανθρώπινο δικαίωμα, δεν είναι; Και μάλιστα κερδισμένο με αίμα

Είμαι της γνώμης ότι πρέπει να γίνει μια δυναμική αντίδραση, έρχεται και το pride σε λίγες μέρες

hnioxos είπε...

@incontinentia:
Έχεις απόλυτο δίκιο, σε όλα. Το θέμα βεβαίως είναι ευρύτερο και έχει βάθος αιώνων.
Δε θα κάνουμε πάντως όλα τα βήματα με τη μία. Αυτό είναι σίγουρο.
Η μάχη αυτή τη στιγμή είναι μια μάχη πολιτικής. Όπως γίνεται πάντα. Δηλαδή οι πιέσεις που ασκούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και είχαν και αποτέλεσμα την υπαναχώρηση του Δημάρχου Καισαριανής πριν από λίγο καιρό, ο οποίος είχε δηλώσει ότι θα πραγματοποιούσε εκείνος τον πρώτο γάμο ομοφυλοφίλων στην Ελλάδα, σκοπό έχουν να μη δυσαρεστηθεί η πελατεία της Εκκλησίας και να μη χάσουν οι παπάδες το μέλι από τα δάχτυλα δια της αποορθοδοξοποίησης της κοινωνίας.

Δε θα είναι εύκολο. Ο Σανιδάς παίρνει εντολές από την κυβέρνηση και οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί αυτή τη στιγμή προφανώς είναι στη βάση τού να μην προχωρήσει περαιτέρω το θέμα από εκεί που αυτοί θέλουν να προχωρήσει. Και αυτό το σημείο είναι η ψήφιση του συμφώνου κοινωνικής συμβίωσης για τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια. Μέχρι εκεί.

Το παραπάνω θα έχει πολιτικό κόστος και μάλιστα βαρύ, καθότι θα χάσουν την υποστήριξη των συντηρητικών κομματιών της Εκκλησίας, που τους στηρίζουν σε όλες τις εκλογές. Ο Καρατζαφέρης βλέπεις καραδοκεί.
Βέβαια σε όλα αυτά που προτείνουν υπάρχουν τεράστιες αντιφάσεις. Με σημαντικότερη την παραβίαση της Αρχής της Ισότητας, Ισονομίας και Ισοπολιτείας για όλους, ανεξάρτητα από φυλή, θρησκεία και σεξουαλικό προσανατολισμό.
Αυτό που θα γίνει λοιπόν θα είναι ότι θα παντρευτούμε πολλά ζευγάρια και θα καταθέσουμε αγωγές κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αλλά και στο Ελληνικό, μια και η παραπάνω αρχή είναι και νόμος του Ελληνικού Κράτους. Τότε να δούμε τι θα κάνουν

Squeaky είπε...

Μπράβο στον δήμαρχο της Τήλου και ας ελπίσουμε οτι δεν θα μασήσει στους εκβιασμούς και τις απειλές.
Για την Εκκλησία και την Εισαγγελία, τί να πεις...Αναμενόμενη η στάση τους, τώρα θα τους μάθουμε?
Το πιο εμετικό απ΄όλα είναι η στάση των καναλιών. Είδα λίγο τηλεόραση και μου γύρισαν τα άντερα.
Παίρναν τηλέφωνα στους γονείς των ανθρώπων, βγάζαν στημένα γκάλοπ, έκαναν χυδαία υπονοούμενα και αστεϊσμούς...Μόνο κάτω απ΄το σπίτι τους δεν την έστησαν οι κανίβαλοι με τις κάμερες.
Σίχαμα...

hnioxos είπε...

@trip:
Ο πολιτικός κανιβαλισμός των καναλιών είναι κάτι συνηθισμένο. Ούτε τωρινό είναι ούτε θα
σταματήσει τώρα για να σεβαστούν τους ανθρώπους αυτούς. Το πιο αστείο ξέρεις ποιο είναι; Ότι οι περισσότεροι που δουλεύουν στα media είναι οι ίδιοι ομοφυλόφιλοι.
Αν λοιπόν κάποιος έκανε το ίδιο και σ' αυτούς, όχι απαραίτητα με τηλεοπτική κάλυψη, αλλά παίρνοντας απλά τηλέφωνο στα σπίτια τους, στις οικογένειές τους και στους γονείς τους και παρουσιάζοντάς τους την ωμή αλήθεια, ότι δηλαδή ο άνθρωπός τους είναι ομοφυλόφιλος, συνοδευμένη βέβαια με αποδείξεις, πώς θα αισθάνονταν;
Όπως γνωρίζεις εσύ και όλοι μας από κουτσομπολιά τουλάχιστον, υπάρχουν άπειροι διάσημοι άνδρες και γυναίκες οι οποίοι κρύβονται πίσω από την ομοφυλοφιλία τους για να μην πλήξουν τις καριέρες τους. Μερικοί μάλιστα είναι και παντρεμένοι. Στην... καριέρα μου ως ομοφυλόφιλος έχω γνωρίσει αρκετούς από δαύτους.
Για να εξηγούμαι: Θεωρώ δικαίωμα του καθενός να ανακοινώνει ή όχι τη σεξουαλικότητά του, όποια κι αν είναι αυτή. Αυτό όμως που δε δέχομαι είναι η υποκρισία. Το να είναι δηλαδή κάποιος ομοφυλόφιλος και, στην προκειμένη περίπτωση, όχι μόνο να δηλώνει το αντίθετο, αλλά να φτάνει για να γίνει πιο πολύ πιστευτός, να ψέγει αυτούς που είναι.
Αυτό το θεωρώ την ύψιστη παρακμή και ξεφτίλα. Με κάνει έξαλλο και το πολεμώ με όλη μου τη δύναμη. Γι αυτό και αντιδρώ τόσο έντονα στη στάση της Εκκλησίας.
Γιατί αυτή προκρίνει την υποκρισία ως στάση ζωής. Με αυτό κανείς δε μπορεί να είναι ελεύθερος, δε μπορεί να υπάρχει κοινωνική χειραφέτηση.

Αυτή λοιπόν είναι η στάση των καναλιών, στον αγώνα να δημιουργήσουν σκάνδαλα. Ευτυχώς δεν βλέπω τηλεόραση και έτσι το γλίτωσα το εγκεφαλικό από τα νεύρα μου. Πάντως η κατάσταση κινείται και πολύς κόσμος, και μαζί κι εγώ, μέσα από αυτό το ιστολόγιο, συνειδητοποιείται και αποφασίζει να μιλήσει! Επιτέλους!

πετρούλα είπε...

ενώ διαφωνώ με το γάμο σαν ιδέα, χαίρομαι που όλοι οι άνθρωποι έχουν το δικαίωμα να κάνουν ο,τι θέλουν στη ζωή τους. Επίσης χαίρομαι που το σύνταγμα δεν κάνει τη διάκριση μεταξύ ομοφυλόφιλου και ετεροφυλόφιλου. Τη διάκριση την κάνουν κάποιοι κακομοίρηδες που αυτοαποκαλούνται "προστάτες των ηθών".

hnioxos είπε...

Πετρούλα ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Ανεξάρτητα από το τι επιθυμεί ο καθένας για τον εαυτό του είναι σημαντικό κάποιος να έχει τη δυνατότητα να το κάνει εφόσον το θελήσει. Και σε αυτή τη φάση που δεν υπάρχει καν η δυνατότητα, είναι πολύ σημαντικό για κάποιους που έχουν ζητήματα νομικά, περιουσίες, επιχειρήσεις κλπ, να μπορούν να έχουν δικαιώματα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ετεροφυλόφιλους.

ds είπε...

Nα συμφωνήσω με τον trip ότι όντως ο τρόπος που αναφέρονται στους gay οι δημοσιογράφοι είναι πράγματι εμετικός. Όλο υπονοούμενα και αστειάκια. Αν γινόταν αυτό σε μία πολιτισμένη χώρα, οι μηνύσεις στα τηλεοπτικά κανάλια θα έπεφταν βροχή!

Φροντίζουν να φωνάζουν στα παράθυρα παπάδες και να κάνουν γκάλοπ ρωτώντας κάθε ηλικιωμένο στο δρόμο (συνεπώς ως επί το πλείστον και οπισθοδρομικό) τη γνώμη του. Και ολα αυτά για την τηλεθέαση.

hnioxos είπε...

dynx, έχεις απόλυτο δίκιο και όπως είπα και παραπάνω πολλοί από αυτούς τους δημοσιογράφους είναι οι ίδιοι γκέι. Απλά ακολουθούν μια πολιτική του μέσου στο οποίο εργάζονται για να συλλέγουν τηλεθέαση με αυτόν τον τρόπο. Είναι σαφές ότι η εικόνα του γκέι που παρουσιάζουν αυτοί και οι ηλίθιες εκπομπούλες τους στην τηλεόραση δεν είναι ο μέσος όρος.

Πολύς πάντως κόσμος να ξέρεις είναι έτσι. Θυμάμαι πέρσι δούλευα σε ένα μεσιτικό γραφείο και τα "αρσενικά" που δούλευαν εκεί χρησιμοποιούσαν διάφορα παλιομοδίτικα αστειάκια τα οποία ούτε να τα αντικρούσεις δεν είχε νόημα. Πολύς κόσμος είναι συνηθισμένος ακόμα στην εικόνα των γκέι που δε φαίνονται. Είναι αόρατοι γιατί φοβούνται την κατακραυγή του κοινωνικού περίγυρου και κυρίως της οικογένειάς τους. Και παρά το γεγονός ότι οι καιροί έχουν αλλάξει και όλο και πιο πολλοί ομοφυλόφιλοι κάνουν γνωστή τη σεξουαλική τους ταυτότητα, υπάρχουν πολλοί που ακόμα δεν είναι διατεθειμένοι να το κάνουν. Αυτό έχει αντίκτυπο σε όλους μας γιατί κατά τη γνώμη μου μόνο μέσα από τη συνειδητοποίηση τη δική μας και τη διεκδίκηση πρώτα από όλα από τον ίδιο μας εαυτό μπορούμε να απαιτήσουμε περισσότερα δικαιώματα και κοινωνική δικαιοσύνη.

Και για να είμαστε και ειλικρινείς εγώ ο ίδιος που αυτή τη στιγμή γράφω αυτές τις γραμμές, πολλές φορές, όταν το θέμα της ομοφυλοφιλίας αναφέρεται σε συναναστροφές μου, δεν έχω το θάρρος να πω δημόσια ότι είμαι ομοφυλόφιλος. Κι αυτό έχει να κάνει με εμένα τον ίδιο, με φόβους μου ότι οι άλλοι δε θα με αποδεχτούν και θα με απορρίψουν μόνο για την ομοφυλοφιλία μου. Και ξέρω και πάρα πολύ κόσμο ο οποίος αισθάνεται σαν κι εμένα.
Ξέρω λοιπόν ότι αν αυτό το θέμα δεν το αντιμετωπίσω με τον εαυτό μου πάντα θα υπάρχει το περιθώριο στους άλλους να με πουν απαξιωτικά "αδερφή" ή "πούστη"

Ανώνυμος είπε...

ας αρχίσουν οι χοροί!
http://snurl.com/2c72n

hnioxos είπε...

Χαχαχα, γουστάρω!

Ανώνυμος είπε...

Επειδή είδα φωτογραφία του ..Καρπαθίου, που λέγεται ότι είναι ψυχίατρος και θεωρεί αρρώστια την ομοφυλοφυλία, τον παρακαλώ πολύ να ανοίξει το παγκοσμίως αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM-IV (βλ. παρακάτω) και να μας πει σε ποιά σελίδα η ομοφυλοφυλία χαρακτηρίζεται ως αρρώστια ή διαταραχή. Αυτό που θα διαβάσει... δεν θα του αρέσει.
..............
Εκτός αν έχει ο ίδιος κάποιο διαγνωστικό εγχειρίδιο του ... Μωϋσή!

Homosexuality and DSM-IV (=Διεθνώς αποδεκτό διαγνωστικό εγχειρίδιο)

Q. Do you have any information on how homosexuality was eliminated from the DSM-IV vs DSM-III? Is there an established revision procedure whereby disorders are either included or excluded in new editions? If so, is there a way to determine whether that procedure was followed in the revision work that excluded homosexuality in the current fourth edition?

A. The issue of whether homosexuality is a disease has been one of the more controversial matters that has faced the framers of the various DSMs over the last few decades. The very first edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-I) classified homosexuality as a sexual deviation, as did DSM-II in 1968. However, in December of 1973, the DSM-II was modified by the Board of Trustees of the American Psychiatric Association (APA), who voted to eliminate the general category of homosexuality, and replace it with sexual orientation disturbance.

As Dr. Jon Meyer notes (see Comprehensive Textbook of Psychiatry, 4th ed., eds. Kaplan & Sadock), "...this change reflected the point of view that homosexuality was to be considered a mental disorder only if it was subjectively disturbing to the individual. The decision of the APA Board...took place in the context of new sociological data, biological inferences, and de-emphasis of psychoanalytic observations. It also took place in an atmosphere of confrontation. Beginning in 1970, various gay activist groups demonstrated....at APA meetings. At issue was the conceptualization of homosexuality as an illness..."

The DSM-III committee and subcommittee charged with drafting the new manual (1976-78) settled on the diagnosis of ego-dystonic homosexuality, which, according to Meyer, "...represented a compromise between those individuals whose clinical experience, interpretation of the data, and, perhaps, biases, led them to the conviction that homosexuality was a normal variant of sexual expression..." By the time DSM-III-R (revised version of DSM-III) came out in 1987, the tide had shifted again. The category of ego-dystonic homosexuality was eliminated. As DSM-III-R itself stated, "...the diagnosis...has rarely been used clinically, and there have been only a few articles in the scientific literature that use the concept..."
However, one could use the category of sexual disorder not otherwise specified to include cases that previously would have been called ego-dystonic homosexuality. Our present DSM-IV does not include homosexuality per se as a disorder, but still permits the diagnosis of "Sexual Disorder Not Otherwise Specified" for someone with "...persistent and marked distress about sexual orientation".
For details on how the DSM-IV committees made their decisions, I suggest you get hold of a copy of the actual manual, and read the detailed description on p. xx in the introduction. I think it's fair to say that DSM-IV was more reliant on empirical data, and less on political considerations, than were some earlier DSMs. You may also want to see the article by Bayer & Spitzer in which edited correspondence by the DSM-III framers is presented on the issue of homosexuality (J Hist Behav Sci 18:32, 1982).

Other Resources:
• More Sexual Issues Information
May 2001 (Πηγή: http://www.healthieryou.com/mhexpert/exp1052101c.html )

hnioxos είπε...

@anonymous:
Ευχαριστώ για το σχόλιο, πολύ εύστοχο!